Aftellen

30 maart 2014 - Kwintsheul, Nederland

Nu Funweekend en mijn laatste werkdag achter de rug zijn is het aftellen nu echt begonnen.

Wat eerst nog zo ver weg leek toen ik de knoop had doorgehakt en begin oktober al mijn ticket had geboekt, komt nu steeds dichterbij. Want over 13 nachtjes slapen ga ik toch echt alleen op reis. Een droom die eindelijk uitkomt!

De (gezonde) kriebels beginnen meer en meer te komen. Visum Vietnam is geregeld en Backpack staat al klaar. Deze heb ik al meerdere malen in mijn hoofd ingepakt. Ik heb al vaak de vraag gesteld wat zal ik meenemen? Wie mij kent weet dat dit weleens een strijd kan worden. Ik zal toch een keuze moeten maken uit de 10 zomerjurkjes, 7 korte broeken, 25 zomertruitjes en de 8 paar schoenen ;-)

Ook heb ik al tig keer afscheid op Schiphol genomen van mijn lieve familie. Dit is toch iets wat ik erg lastig vind. Vooral omdat mijn zus in juni uitgerekend is en ik niet bij de geboorte van mijn neefje of nichtje kan zijn..

Als dit alles achter de rug is en ik eenmaal in het vliegtuig zit dan zullen deze gevoelens vervangen worden door adrenaline en enthousiasme. Want ik heb zoveel zin in deze reis!!

Ik zal in het kort vertellen wat ik op de planning heb staan. 12 april vlieg ik 's morgens naar Da Nang, Vietnam, via London Gatwick en Ho Chi Minh City. In Da Nang zal ik voor 2 maanden vrijwilligerswerk doen in een weeshuis. Er zijn in totaal 5 verschillende soorten tehuizen waar je je steentje bij kan dragen. Pas daar maak je de keuze in welk weeshuis je de komende 2 maanden zal gaan werken. In Da Nang verblijf ik in een huis met in totaal 8 vrijwilligers.

Na deze 2 maanden zal ik nog een maandje door Vietnam zelf reizen van Hanoi naar Ho Chi MInh CIty. Daarna ga ik naar Cambodja, eilandhoppen in zuid Thailand, 3 weken reizen door Maleisië/Borneo met mijn ouders, een bezoekje brengen aan Java, Bali, Lombok en Gili eilanden in Indonesië en rondtrekken door Australië en Nieuw Zeeland.

Ik zal beloven om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden via deze site met mijn avonturen en foto's. Beloven jullie dan dat je zo af en toe een verhaaltje terug schrijft?? Want dat vind ik natuurlijk het allerleukste :-)

Liefs, Wieke

Ps. Vul rechts je e-mail adres in zodat je automatisch bericht ontvangt wanneer ik een nieuw verhaal heb geschreven

1. Danielle:
    31 maart 2014
    Lieve wiek, leuk dat je ons op de hoogte gaat houden! Het komt nu echt heel dichtbij.. spannend!! Nog even heel veel succes met de laatste voorbereidingen en hopelijk tot snel ergens op deze wereld! :) dikke kusxx
  2. Atie de Waard:
    3 april 2014
    Ha Wieke,

Veel plezier met de laatste voorbereidingen en sterkte met inpakken!
  3. Lotte:
    6 april 2014
    Hoi Wieke,

Super leuk dat je een blog bijhoudt:-)
    Ik wens je een goede tijd. Geniet ervan!

Groetjes Lotte
  4. Madelein:
    8 april 2014
    Hey wieke!

ik hoop dat je vrijdag een leuk verrassingsafscheidsfeest had! wat stoer dat je deze reis gaat maken. Ik wens je ontzettend veel plezier en verwondering toe! geniet ervan :)
    Ik ga je zeker volgen.

Liefs, Madelein
  5. Sharina, Marijke en Gina:
    10 april 2014
    Hooii Wiekje!
    Heel veel plezier tijdens je reis!
    Geniet ervan, we zijn benieuwd naar je verhalen.
    We hebben ons aangemeld voor de mailinglijst!
    Groetjes van ons!
  6. Sharina, Marijke en Gina:
    10 april 2014
    Hooii Wiekje!
    Heel veel plezier op reis!
    Geniet ervan en wij gaan je volgen!
    Zijn benieuwd naar je verhalen.
    Groetjes van ons
  7. Toke:
    11 april 2014
    Lieve Wieke,
    We wensen je een heel goede reis. Wat zal je veel zien en beleven en dus veel te vertellen hebben onderweg. We zullen je blijven volgen onderweg.
    Helaas konden we er vorige week vrijdag niet bij zijn. Daarom dus een groet op deze manier.
  8. John en ciska:
    16 april 2014
    hoi Wieke
    via wie ga jij vrijwilligerswerk doen
    wij willen met z'n drieen vrijwilligerswerk doen dat is samen met onze dochter.
    hoop wat te horen en veel plezier op je avontuur